onsdag den 20. februar 2008

Evaluering

Jeg er alt i alt meget glad for 23ting-forløbet. Flere af tingene havde jeg et overfladisk kendskab til i forvejen, men har aldrig rigtig fået givet mig tid og rum til at se dem nærmere an, endsige prøve dem af.
Tingenes længerevarende værdi må dog komme an på en "virkelig prøve". At gennemføre 23 ting er som at tage et kørekort. Det er først nu, at man rigtig skal anvende dem og lære deres mulige værdi at kende.

Løst og fast
Jeg er meget begejstret for endelig at have stiftet bekendtskab med RSS og newsreadere. Hvem sagde personlig videnstyring?! Ligesådan med iGoogle. I forlængelse af det kan man måske kalde blogs og blogging for personlig videnformidling. En formidlingsform som biblioteket med fordel kunne anvende. Et blogteam af dedikerede skrivere med noget på hjerte ville nok kunne tiltrække mange læsere og brugere til både det virtuelle og fysiske bibliotek.

Del.icio.us er også en af mine favoriter, og jeg tænker den er et godt arbejdsredskab for biblioteker. Det er en nem og hurtig måde at gemme og dele gode eller aktuelle hjemmesider - ikke kun når man sidder ved sin kontorpc, men også på vagten eller til et kursus.
Hvilke andre hjemmesider vurderer kollegerne som interessante og nyttige? Det er videndeling - i organisationen, og med resten af verdenen!

Nå...jeg kunne skrive meget mere, men der er også andet i livet end 23 ting!
Hvis et nyt forløb blev tilbudt ville jeg nok foretrække at gå mere i dybden med udvalgte ting i form af egentlige projekter.

P.S. Havde da i øvrigt gerne set (alle) eksperterne og lederne blogge!?!

Ingen kommentarer: